Законно ли е блокирането на рекламите в интернет

CNET News.com прави обзор на аргументите за и против блокирането на реклами в интернет. Защо може би не е законно. Защо може би е кражба или пък може би  не е неморално.

8 thoughts on “Законно ли е блокирането на рекламите в интернет

  1. Четох и аз обзори по тази тема, която отново стана актуална. Засега ще се придържам към идеята, че всяко филтриране на съдържание от страна на крайния потребител си е негово свещено право. Иначе трябва да отстъпим от много дълбоки фундаменти на демокрацията и свободата, за да угодим на зле скроени бизнес модели. Противниците на блокирането забравят, че все пак след комютъра има още един филтър, най-важният. Той работи на ниво аперцепция и с него е по-добре да се флиртува, вместо да бъде дразнен. Да четат “Партизанската война на знаците” от Умберто Еко. Едно е да гледам онлайн новините на Кети Корък благодарение на рекламите на Майкрософт, друго е същата марка да ми се натрапва почти рпепресивно.

  2. Assenoff says:

    Защо въобще трябва да има дискусия по това, кой взима решението? Личността, която стои пред монитора, решава за себе си ЛИЧНО какво иска да вижда. Техническата страна е маловажна – може да използва софтуерни инструменти, или да упълномощи своя доставчик да блокира рекламите, може и да се подхожда избирателно, каквото и да е …
    Логорействах по отношение на рекламите в блога си, последно тук:
    http://assenoff.net/?p=41
    Извода ми:
    “Рекламата във вида, в който е днес, ограничава свободния ми избор. Чрез игнорирането и аз си запазвам и увеличавам комфорта; удовлетвореността; качествените, стойностни за мен познания; СВОБОДАТА!”

  3. longanlon says:

    Assenoff, не е съвсем така. Освен към моралната страна на въпроса за свободата, няма да е зле да обърнеш внимание и малко на практическата, икономическата страна.

    Блокирането на рекламите от доставчика ще резултира само в едно нещо – масово хората ще използват тази слуга и няма да гледат реклами. Компаниите ще спрат да плащат за реклами, защото хората не ги гледат и печалбата на медиите ще намалее. Медиите ще се опитат да запазят печалбите си по алтернативен път:

    – или медиите ще увеличат цените за разпространение, карайки доставчикът да плаща повече, а той ще кара клиентът да плаща повече (принципът на платените канали, HBO примерно, където няма реклами);

    – или медиите ще ще променят рекламната си политика, предлагайки на работодателите алтернативни форми на реклама, които да заместят спотовете – product placement примерно.

    Свободата е хубаво нещо, но сиренето е с пари и безплатната телевизия е такава именно защото има реклами.

  4. public image says:

    Харесва ми функцията в Опера за блокиране на съдържанието. Отнема около 20секунди да не гледам смотани реклами , а само важното.
    …особено в двата ни по-големи торент тракера е незаменимо🙂

  5. Assenoff says:

    longanlon, защо си мислиш, че ми пука за мейнстройм медиите или за безплатните телевизии🙂. Или въобще за бъдещето на рекламата като концепция в сегащния и вид?
    Хайде да не изместваме фокуса в блога на любезния домакин, може да прочетеш по-внимателно съдържанието на връзката, която съм дал, и да продължим в моя блог,или твоя😉

  6. Assenoff says:

    мейнстройм да се чете мейнстрийм, съжалявам за грешката😦

  7. nellyo says:

    Свободата и икономиката са две страни на монетата.
    Новите бизнес модели фактически са решения за баланса.
    Винт Сърф още.

  8. longanlon says:

    Както всички знаем, безплатен обяд няма. И безплатна телевизия няма, така, че ние ще си плащаме, независимо дали с гледане на реклами както до сега или по друг някакъв начин.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s