Образът на жените в рекламата

Според Резолюция на ПАСЕ 1557/2007 жените в рекламата трябва да бъдат третирани по уважителен и недискриминационен начин.

През септември и Европейският парламент ще гласува Резолюция специално по този въпрос – мъжете и жените в рекламата, а започва работа и по нова директива за равното третиране.

В проекта на ЕП се казва, че

половите стереотипи в рекламите ограничават хората в предопределени и изкуствени роли, които често са деградивни и унизителни.

Деградивни и унизителни – но се повтарят десетки пъти на ден и се превръщат в нормален елемент от средата във всеки дом или градската среда. Като рекламите на Флирт, на Пещерска и още. Ако  СЕМ u общините  (за външната реклама) сa съгласни, че реклами като “Тя учеше поне за тройка” са нормален елемент.

2 септември 2008. Ето и докладът на ЕП по резолюцията

4 thoughts on “Образът на жените в рекламата

  1. Michel says:

    На нас със Ани отдавна точно тази реклама доста ни бърка в здравето…Освен това не само ограничават, а сериозно натрапват и възпитават в глупави стереотипи, често съвсем неверни.

  2. nellyo says:

    И Долче и Габана, и Келвин Клайн, и Том Форд имат известни сексистки реклами – спецификата тук е, че рекламите са не само сексистки, но убийствено примитивни.

  3. Michel says:

    Именно това дразни толкова силно, но изглежда, че у нас рекламистите поради недостиг на въображение компенсират с идеята, че “щом дразни, значи се запомня = добре” – според тях…

  4. nellyo says:

    Имат си “таргет” (изобразен от Поппандов)- и си го целят. На всяка цена.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s