Не ограничението, а неприлагането му

Купувачът на телевизия Европа е с предмет на дейност медии и реклама. Преди да купи телевизията, е купил още мажоритарен дял в агенция Аргента ИК.  Сега няма правна пречка да е собственик и на медии.

Нарича българския медиен пазар уникален, като най-очевидната уникалност била законовото разграничение между медиите и рекламните агенции (ограничението за собствениците на рекламни агенции да притежават електронни медии, което беше заличено в закона при последните изменения):

Тези рестрикции като че ли дават обратен резултат – има може би по-голямо припокриване на собствеността (или поне на упражнявания контрол) между рекламния и медийния бизнес в България, отколкото в която и да било европейска страна.

Тезата за уникалността на ограничението не е нова, но  не е вярна –   преди българското,  напр. по същото време в  британското законодателство от 1990 г.  вече имаше  подобни забрани, аргументите могат да се видят  в стенограмите на британския парламент от това време.

И не ограничението произведе олигарси.

One thought on “Не ограничението, а неприлагането му

  1. Редовен читател says:

    Сегашното всеядно управление /яде от ръката на ВСЕКИГО/ премахна И тази превантивна мярка. Не, че навремето не можеше да се сложат и други…
    Сега, след като управляващите осъзнават, че се сбогуват с властта, естествено е да ‘ядат всичко’, като за последно.
    И вместо да се жали за кратката им ‘вечеря’, по-добре отсега да се мислят неизбежните за разрешаването на пазарните конфликти, СИЛНИ ПРАВИЛА И АНТИМОНОПОЛНО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО. Умните по света вече ги имат. Авторката на блога често се позовава на такива. Не е ясно обаче, дали следващите ще имат такава нужда?…
    ДАНО. Поне за първите две години… Уффф.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s