Една история, в която участват Мърдок и Берлускони, навлиза в нова фаза. Sky Italia ще съди две дружества от групата Mediaset за нарушаване на общностното и италианското конкурентно законодателство, се казва в официално съобщение.
Историята, която води до тук, е поучителна от всяка гледна точка :
През 2002 Мърдок влиза на пазара на телевизия в Италия. Там от седемте национални наземни телевизии три са на RAI – контролираната от правителството обществена телевизия – и три са на Берлускони (Mediaset). Мърдок развива платена сателитна телевизия (Sky Italia).
Отношенията между Мърдок и Берлускони се влошават, когато Sky Italia набира скорост. През 2007 Берлускони също влиза на пазара на платената наземна телевизия със Mediaset Premium и предлага сходни услуги (футбол, развлечения).
Независимо от това през лятото на тази година италианският регулатор обявява Sky Italia за най-печелившия търговски тв оператор, веднага след RAI, макар групата на Берлускони да остава на първо място по приходи от реклама.
Отговорът на Mediaset е безплатна сателитна DTH платформа TivuSat, съвместно с RAI и Telecom Italia. TivuSat ще разпространява 22 програми и сериозно ще засегне пазара на Sky Italia.
Мърдок твърди още, че правителството на Берлускони преднамерено е вдигнало ДДС за платената телевизия от 10 на 20 на сто.
Паралелно Берлускони готви процес за клевета срещу Мърдок, защото изданията на Мърдок разпространяват, както много други, версии на личните истории на Берлускони.
RAI не подновява договора за три от програмите си със Sky Italia. Същото се готви да направи и Берлускони. При това положение зрителите ще се ориентират към безплатната TivuSat , за да гледат програмите, с които са свикнали.
Предвиждайки намаляването на съдържанието, Sky Italia обявява от една страна, нов киноканал, а от друга – HDTV.
Тогава Берлускони (твърди Мърдок) просто спира рекламата на Sky Italia в трите наземни телевизии на Mediaset – Canale 5, Italia 1 и Rete 4.
Мърдок в такива случаи взема мерки – преди два дни се съобщава, че ще съди и дружеството на Берлускони за тв управление RTI, и рекламната му агенция Publitalia (защото Берлускони има медии, реклама и от всичко по много).
Берлускони отрича и твърди, че от началото на годината до началото на септември телевизиите му са излъчили 3107 рекламни клипа на Sky Italia. Не казва какво се случва през септември.
Делото ще е в Милано и ще е за нарушаване на конкурентното право, споменава се чл.82 ДЕО.
Медиите попътно споменават и за италианския конвергентен регулатор, по някакви поводи е сезиран, но няма данни за решение.
Берлускони играе четири роли – премиер, собственик на медии, диспечер на рекламата и физическо лице, което при това има добро име за защитаване. Мърдок играе общо взето една роля – много богат и много влиятелен. Човек се обърква във фактите, но придобива безпогрешна представа за стила.
За да го разпознае, като го види.
Мърдок не се различава особено от Берлускони – справка неговия любимец Красимир Гергов в България
Иначе какви войни, единият щеше вече да е забил знамето си на картата.