Италия: телевизионни войни

Една   история, в която участват  Мърдок и Берлускони,  навлиза в нова фаза.  Sky Italia ще съди две дружества от групата  Mediaset за нарушаване на общностното и италианското конкурентно законодателство, се казва в официално съобщение.

Историята, която води до тук, е поучителна от всяка гледна точка :

    През 2002  Мърдок влиза  на пазара на телевизия в Италия. Там от седемте национални наземни телевизии три са на RAI – контролираната от правителството  обществена телевизия – и три са на Берлускони (Mediaset). Мърдок развива платена сателитна телевизия (Sky Italia).
    Отношенията между Мърдок и Берлускони се влошават, когато Sky Italia   набира скорост. През 2007 Берлускони също влиза на пазара на платената наземна телевизия със Mediaset Premium и предлага сходни услуги (футбол, развлечения).
    Независимо от това през лятото на тази година италианският регулатор обявява Sky Italia за най-печелившия търговски тв оператор, веднага след RAI, макар групата на Берлускони да остава на първо място по приходи от реклама.
    Отговорът на Mediaset е  безплатна сателитна   DTH платформа  TivuSat,  съвместно с  RAI  и  Telecom Italia. TivuSat  ще разпространява 22 програми и сериозно ще засегне пазара на Sky Italia.
    Мърдок твърди  още, че правителството на Берлускони преднамерено е вдигнало  ДДС за платената телевизия от 10 на 20 на сто.
    Паралелно Берлускони готви процес за клевета срещу Мърдок, защото изданията на Мърдок разпространяват, както много други, версии на личните истории на Берлускони.
    RAI не подновява договора за три от програмите си със Sky Italia. Същото се готви да направи и Берлускони. При това положение зрителите ще се ориентират към безплатната TivuSat , за да гледат програмите, с които са свикнали.
    Предвиждайки намаляването на съдържанието, Sky Italia обявява от една страна, нов киноканал, а от друга –  HDTV.
    Тогава  Берлускони (твърди Мърдок) просто  спира рекламата на Sky Italia в трите наземни телевизии на Mediaset – Canale 5, Italia 1 и Rete 4.
    Мърдок в такива случаи взема мерки –   преди два дни се съобщава, че ще съди и дружеството на Берлускони за тв управление RTI, и рекламната му агенция Publitalia (защото Берлускони има медии, реклама и от всичко по много).
    Берлускони отрича и твърди, че от началото на годината  до началото на септември телевизиите му са излъчили 3107 рекламни клипа на Sky Italia. Не казва какво се случва през септември.
    Делото ще е в Милано и ще е за нарушаване на конкурентното право, споменава се чл.82 ДЕО.

Медиите попътно споменават и за италианския конвергентен регулатор, по някакви поводи е сезиран, но няма данни за решение.

Берлускони играе четири роли –  премиер,  собственик на медии, диспечер на рекламата  и  физическо лице, което при това има добро име за защитаване. Мърдок играе общо взето една роля –  много богат и много влиятелен.  Човек се обърква във фактите, но придобива безпогрешна представа  за стила.

За да го разпознае, като го види.

2 thoughts on “Италия: телевизионни войни

  1. voxy says:

    Мърдок не се различава особено от Берлускони – справка неговия любимец Красимир Гергов в България

  2. nellyo says:

    Иначе какви войни, единият щеше вече да е забил знамето си на картата.

Leave a comment