Медии – реклама – Държавна сигурност: решение на административен съд

Както става ясно, утре в парламента  ще се гласува предложение за отмяна на забраната за съвместяване на собственост в медии и собственост в дружество с предмет рекламна дейност.

Това  е сегашният чл.105, ал.4, т.7 –

Не могат да кандидатстват за лицензии   юридически лица, в които има съдружници или акционери, които са съдружници или акционери и в юридически лица с регистриран предмет “рекламна дейност” или осъществяват рекламна дейност  и т.н.

Не са известни мотивите за внесеното предложение. Ето едни мотиви.

*

За връзките медии – реклама – ДС:  Решение на Административен съд – София град по адм. дело 5935/2009.

Административният съд  в  София се е произнесъл по жалбата на Красимир Гергов срещу Комисията по досиетата, която с Решение 72/2009 огласи принадлежност  на Красимир Гергов към ДС.  Съдът отхвърля жалбата като неоснователна.

Пред съда  не се оспорва, че

  • Красимир Гергов е едноличен собственик на Финлаб ЕООД.
  • Финлаб ЕООД е едноличен собственик на Фючър Профайл ООД.
  • Фючър Профайл ЕООД и Васил Димитров са собственици на Класик ФМ  Радио, после Кантус Фирмус АД.
  • Класик ФМ Радио има лицензии, които после прехвърля.
  • Красимир Гергов е бил щатен служител – оперативен работник – разузнавач.

Съдът казва: Огласяването  е правилно, защото Финлаб ЕООД и Фючър Профайл ЕООД имат в предмета си рекламна дейност (публична дейност по чл.3, ал.2, т.1) –  Гергов във всички случаи подлежи на проверка и огласяване.

*

Напоследък правителството  говори активно за прозрачност на медийната собственост.

Решението на Софийския административен съд  е пример  за процесите на трансформация в медийната собственост.

Административният съд  установява, че собственикът на Класик ФМ Радио  има  вписан предмет рекламна дейност, а дружеството е имало и е прехвърлило на Си Джей  осем лицензии за радиодейност и седем разрешения за спектър (твърдеше се дори, че никога не е имало разрешения).

Примерът е симптоматичен в светлината на ограничението  за съвместяване на медии и рекламна дейност. И на натиска за отпадането на ограничението.

Примерът е симптоматичен и за какво се използва прехвърлянето на лицензии.

Примерът е симптоматичен.

7 thoughts on “Медии – реклама – Държавна сигурност: решение на административен съд

  1. tedi says:

    Самовлюбени глухари тичат около паправките на ЗРТ повече от две години. Обслужват – преди уж тройната коалиция, сега уж ГЕРБ. Всъщност оправят интересите си, упражнявайки “компетентност”.Трябваха им три опита да уредят стабилни цифрови лицензии. Та така и с чл. 105, ал. 4, т. 7. Отпада защото свързаните лица няма как да получат въпросните лицензии.

  2. nellyo says:

    Глухари?

    Все пак може някой (но пък трябва да са повече от половината от присъстващите) в пленарната зала да се ръководи от общото благо. Така са се клели.

  3. albert venn dicey says:

    “Примерът е симптоматичен и за какво се използва прехвърлянето на лицензии.”

    Използва се за заобикаляне на зак. забрана. Заобикалянето на закона, особено на тъпия и безполезен закон, е човешко занимание от време оно.

  4. 22 says:

    Закони в полза на:

    нотариална дейност като резервна писта за депутатите,
    хазарт юбер алес и ниски данъци за хазарта,
    частни колекции без необходимост от доказване на произход,
    реклама до смърт, пазарни предимства за собственик на медии от собствеността му и върху рекламни агенции,
    пернишки университет на кайманови острови,
    разрешенията за мултиплексите да са неизвестно у кого след всички прехвърляния:

    това според вас са остри и полезни закони, нали?

  5. tedi says:

    Има и далеч по-прости факти. Например кога СЕМ ще си изпълни задълженията и ще санкционира националните ефирни телевизии за прекъсване на политически коментари за реклама? Само днес в Бтв – 2 пъти, първият в интервю с премиера ББ.

  6. Интернет Реклама, SEO says:

    Ами това не е точно така, но да, с повечето съм съгласен🙂

  7. Гражданска Отговорност says:

    СЕМ много трудно биха санкционирали която и да е от големите медии. Там става въпрос за много пари.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s