Коя е основната цел на медийния закон

Лицемерно е да се недоволства от съдържанието на програмите, ако основна цел на медийния закон е да е добре на частните инвеститори, на определени частни инвеститори.  Ако законът им гарантира пазара без такива подробности като многообразие и плурализъм. Основната цел на медийния закон ? – четем Даниела Петрова, председател на Комисията по гражданско общество, култура и медии пред в. Пари:

  • “Основната цел на закона е той да подпомогне  бизнеса.”
  • “Ще се вслушаме в гласа на бизнеса, в исканията на тези, които реално ще ползват закона.”

Основната цел на медийния закон не е да подпомогне бизнеса. Нито бизнесът (частният) е единственият, който реално ползва закона.

Както директивите и досега изискват, както и кодифицираната директива изрично посочва: “Аудиовизуалните медийни услуги са повече услуги  в областта на културата, отколкото икономически. Tяхното нарастващо значение за обществата и демокрацията — по-специално чрез гарантиране на свободата на информацията, многообразието на мненията и медийния плурализъм, образованието и културата е основание за прилагането на специфични правила към тези услуги.”

Според директивите. А тук  “основната цел на закона е да подпомогне бизнеса.” И основната интрига   е дали обръчите са едни и същи, или леко си съперничат.

И  регулаторът не бил възразил, както става ясно от  рaзговора ми с Даниела Петрова на тази тема по БНР.

6 thoughts on “Коя е основната цел на медийния закон

  1. ПЛАМО 2002 says:

    От БНР си тръгнаха еталоните за журналистика Стефка Маймарева,Петко Георгиев,Светла Петрова,Георги Папакочев,Радослав Янкулов,Петър Галев…!Силата на Националната медия остана назад в годините!

  2. Нели,
    Добре дошла в страната на неограничените възможности – България! Какво тук значат някакви си директиви? Какво от това, че ще накажат България, след като г-жа Петрова мисли другояче и нейното мнение има по-голяма тежест от мнението на всички европейски институции, директиви и т.н.?

  3. nellyo says:

    Г-жа Петрова няма чак такава функция, поне по закон.

    Но и през 2009 по това време преди изборите беше същото, преди края на мандата си променяха цяла пролет закона, докато успеят да опишат правилния бизнес и да му създадат предимства.

  4. НЕспец says:

    Това създава интерес да се търгува с тази доброзорно събрана ценна търговска информация от Различните дистрибуторски пазари. При това ще е и непублична, т.е. достъпна само за ограничен брой хора. Необосновано ограничена доброзорно събрана информация. Биг Брадър.
    Ползите от това са много. Но не за многото участници в процеса. А само за накои!
    Търгуването под масата на тази информация /все пак тя ще е достъпна на държавни чиновници/е голям бизнес. Бизнес за този, който може да анализира и … консултира.
    Самите телевизии /ТВ производители на съдържание/ трябваше да възроптаят Първи. Това изяжда най-много техния ‘хляб’. Съдава възможност, САМО някой, лесно и изпреварващо да научи къде, на кой пазари са стъпили и за колко време са се договорили. Т.е. осигурено им е Предимство. Под ‘масата’! Т.е. НЕравнопоставени са! И… тепърва ще остават все ПО-ГЛАДНИ… А сега смятат, че това ‘е в техен интерес’?!
    Другаде е ‘заровено кучето’ господаа ТВ БОСОВЕ. Боси сте, наистина…

  5. НЕспец says:

    За чл. 12.. ЗРТ & СЕМ ставаше дума. Приет по време на ‘цифровите’ промени…

  6. piliph says:

    Хубаво интервю (според приложения файл). Не изглежда да се засрами много, обаче поне няма да може да твърди, че не е знаела за възраженията.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s