Рекламодател, телевизия, магаре

Електронните издания на  Труд и 24 часа   днес насочваха към публикация във  в. България днес:

Шоуто на Магарето е вече извън програмата на Нова телевизия. Заради подигравка с Цеко Минев – собственик на ПИБ – Марк О’Селски е в безсрочна ваканция, твърди “България днес”.

В скеч, излъчен миналия четвъртък (видео),  министърът на екологията Нона Караджова разговаря с ехото на разходка в планината. “Тези писти са незаконни…”, казва министърката. “Законни, законни…”, отвръща ехото “Минев”.
На следващия ден след излъчването банкерът оттеглил всички реклами от медията, разказват хора от екипа.
От юридическия отдел на телевизията реагирали с писмо до продуцента на предаването Краси Ванков. В него го уведомили, че Марк О’Селски пада от ефир заради нисък рейтинг. Ванков изпратил СМС до всички в екипа с текст: “На инат…, ама друг път”.

Ванков отрича предаването да е свалено: “Това са някакви глупави, странни слухове”.

True/ False?

  • [T/F]  Pекламодател  влияе върху редакционната политика на Нова тв.
  • [T/F] България  днес, Труд, 24 часа  разпространяват глупави, странни слухове.

5 thoughts on “Рекламодател, телевизия, магаре

  1. В Германия и Австрия обществените телевизии се финансират с такса (около € 28 на месец, в зависимост от провинцията), която всеки притежател на “приемник” е длъжен да плаща.

    Поне 2 пъти в годината избуява дискусия, дали финансирането да не се промени, таксата да отпадне и т.н.

    Защитниците на таксовия модел на финансиране аргументират винаги с финансовата автономия и свобода на действие, които медията получава, знаейки че не зависи от рекламодатели.

    Иначе това което се разиграва в бедната ни социалистическа рóдина е просто гротескно и истински показателно за морално-правното състояние на политическия и икономически лидершип в България.

  2. nellyo says:

    В тази конкретна история няма обществени оператори, само търговски/частни. Но поставете се на мястото на аудиторията.

  3. Разбира се, че Нова не е обществен оператор.

    Исках да направя паралел с дискусията в Централна Европа, предвид на опасенията които имат там, и които се осъществяват у нас.

    Във всеки един случай важен е резултатът, а той е че аудиторията “страда”.

  4. Мария Георгиева says:

    Слухове, че заради случая с незаконните 647 декара, присвоени от Юлен АД, ПИБ е поела ролята на палач на медиите, които отразяват протестите, се разпространяват от както избухна скандалът. Конкретният случай прилича на доказателство, въпреки че продуцентът на предаването очевидно предпочита да запази неутрална позиция по въпроса…
    Според мен казусът трябва да се разгледа във връзка с една друга реакция на ПР отдела на ПИБ и опита й да заглуши оповестяването на уличаваща я грама, публикувана от Уикилийкс и Бивол (http://e-vestnik.bg/12122/za-bankite-i-gnilite-yabalki-2/)…
    Ако една банка се опитва да заплашва неудобни медии със спиране на рекламни договори, а един ПР отдел изпраща предупредителни писма до редакции… може би е време за сериозно обсъждане и реакция!
    Ако бизнесът се опитва да влияе върху медиите чрез икономически санкции и неетични ПР практики, не трябва ли да получи сериозен отпор от медийното и ПР общност? Дори само като предупреждение да не се опитва да го прави друг път…

  5. nellyo says:

    Медиите имат цел да информират.
    Ако други цели се поставят по-високо, става дума за друг бизнес.

    В Америка новината за скандала с Мърдок най-накрая е стигнала до екрана на собствената му Фокс. Но ето така (huffingtonpost.com пише за първите реакции на Фокс, когато вече няма как да не се спомене за кризата):

    “We’ve got some serious problems in this country … and what do they do?” They talk about this.”

    За това явление става дума.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s