Факти, медии и post-truth politics

Оказва се,  има такъв термин:  post-truth politics.

Използва го Пол Кругман,  но още преди това Дейвид Робъртс и др.  за политическа култура, в която  се казва на черното бяло  или – с други думи – политическото и медийното говорене  губи  връзка с фактите.

И е: спекулативно, неточно, невярно, превратно, поръчково, манипулативно, изфабрикувано или   измислици, продавани за истина.

Причината може да се търси и в политиците, и в медиите. The Atlantic отбелязва, че все пак не всички медии са безкритични  и дава  окуражаващи примери.

Проекти като   Truth Teller (Washington Post) и Truth Goggles   са важни, но целта не е само да има повече такива проекти, а  по принцип медийното съдържание да не губи връзка с фактите.

Един пример от българската действителност: вестник Монитор под заглавие  Медиите в България са свободни  информира за доклад, според който България не е в групата на държавите със свободни медии (Freedom House 2012).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s