Цвят, марка, мода

Като марка нерядко се регистрира комбинация от цветове.  Но въпросът с регистрация на цвят като марка е   по-сложен.

  • В САЩ ключовото решение, допускащо регистрация на цвят като марка, е  Qualitex v. Jacobson (1995) за зелено-златния

На Qualitex се позовава съдът в ново решение Louboutin S.A. v. Yves Saint Laurent .  Става дума за  цвета в модната индустрия като индикатор за производителя, по-точно за червения цвят, по-точно за червената подметка.

Съдът се съгласява, че цветът може да функционира като индикатор, съответно да получи защита, при определени условия.   В случая изцяло червените (монохромни) обувки ISL  (и всички изцяло червени обувки в САЩ) не са в нарушение – каквото обаче евентуално би имало при  контраст между подметката и останалата част на обувката.

Решението

One thought on “Цвят, марка, мода

  1. Цветелин says:

    Трябва много да се внимава за регистрации и патенти особено при пускане на нов продукт. Това в чужбина си е цял бизнес.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s