CBS/ Time Warner Cable: идва ли ред на регулатора

Телевизиите, които произвеждат програми за наземно разпространение, се надяват да печелят и от разпространителите на програмите и услугите им. Когато старите договори изтичат, страните предоговарят условията за нов срок – ако могат. В САЩ това става на три години.

На 30 юни изтече договор между две големи компании – CBS и  Time Warner Cable. CBS иска двойно увеличение на таксите от абонат на кабелната мрежа (от 1 на 2 долара), Time Warner Cable  отказва с аргумент, че това би било  600% спрямо цената, която плаща по други договори за съдържание.

В началото на август кабелната компания спира разпространението на CBS. В отговор CBS  прекратява достъпа онлайн за абонатите на Time Warner Cable  до предавания, към които има голям зрителски интерес. Три милиона зрители в Ню Йорк, ЛА и Далас остават без достъп до съдържанието на  CBS. Това не е прецедент, CNN  напомня и други дълги медийни войни от този вид.

Губят и двете страни: телевизията – от рекламодатели и от такси, разпространителите има опасност да загубят абонати. Преговорите вървят бавно, кабелната компания предлага решение  a la carte – индивидуалните абонати да имат право да купуват екстра-CBS съдържание на допълнителна цена към основната такса.  Телевизията настоява за известния бизнес модел – да се продават както досега  пакети програми.

В това време потребителските форуми  стават все по-интересни. Повтарят се две предложения:

  • за технологични решения:  “Единият гигант ми спира телевизията, а другият – възможността да гледам любимите си предавания онлайн, но има  решения, и то законни – например тези.”  Пред очите ни технологиите променят правото. Класическите разпространители   се опитват да обявят новите технологични решения за незаконни, но те постепенно си пробиват път (Aereo).
  • за регулация: “Време е FCC да се намеси.” Коментира се как точно може да стане това с правомощията, с които регулаторът разполага.

Kонкуренцията   се активизира – например  Verizon предлага FiOS TV | fiber optic service u вече има тригодишен договор със CBS. Което означава натиск върху Time Warner Cable u избор за потребителите.

Заедно с това за поредна година времето за телевизия намалява и вече е по-малко от времето за цифрови медии  (през август 2013 средно за САЩ – 4.5 часа срещу 5 часа).

Времето намалява, но нови фактори задържат нивото на тв потребление. Има оптимисти като Кевин Спейси, които вярват, че настъпва златно време за телевизията. Комбинацията телевизия – социални мрежи може да даде интересни ефекти. Twitter има резултат в тази посока според Nielsen.

Социалните мрежи имат статистически значима връзка с нивото на тв потребление, но хората вече  не гледат телевизия в определен час. Вече се гледат цели сезони на шоу или сериал. Ако е така, няма общо време за обсъждане в социалните мрежи и влиянието на този фактор ще намалява с развитието на нелинейните услуги, освен ако социалните мрежи не конвергират с телевизията и по други начини.

САЩ някак се справи с цифровизацията на наземното тв разпространение, макар с две отлагания, и сега остава да се види кой ще спечели   надмощие в цифрова среда.

28 август. Появи се очакваното съобщение, чe  FCC работи по въпроса (Bloomberg).

5 септември.  Сделката (LATimes)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s