Медии и образи: Тръмп

trump and mediaУниверситетът на Пенсилвания има наистина забележителни анализи в областта на медиите и значението им за политиката.

Медиите отразяват  или произвеждат победителите? Към темата –  Тръмп, медийната доминация и ходът на кампанията според Уил Франклин.

И да се пренесем в български условия:    финансирането на медийни обръчи с обществен ресурс –   необезпечените кредити за издателите  –  наливането в ТВ7 и звездните водещи (къде са сега)  срещу трудната перспектива за свободната журналистика “да си заложат апартаментите,  да си вземат кредит или да си съберат пари помежду си, да си направят вестник”, както   посъветва премиерът преди време.

 

 

 

 

2 thoughts on “Медии и образи: Тръмп

  1. Майло says:

    Хилъри вече си тананика “Hail to the chief” под душа. В шеговит тон можем да наречем Тръмп “човек на демократите”, така както в Обединеното кралство върви шегата, че Тони Блеър е “най-добрият премиер-консерватор, който нацията е имала”…🙂

    Изразявам мнение, че публичността на медийните организации следва да предвиди пълно и периодично разкриване на детайлна финансова информация относно приходите и разходите на тези предприятия по пера. Регулацията, вкл. по отношение на антитръста, отношенията на свързаните пазари в сектора (напр. при разпространението на ТВ сигнал), както и общественият надзор на медиите следва да има достъп до пълна и качествена информация относно:
    – приходи (по групи източници) и разходи на медийните предприятия;
    – обем на пазара на рекламата;
    – пазарни дялове на медийните предприятия на пазарите, на които функционират;

    За обществото е важно в края на периода да стане ясно с какви средства, т.е. на какво разумно (икономическо или друго) основание медията съществува, а не само по какъв начин е стартирала.

    Като отворихме темата, бизнесът пък няма никаква информация какво се случва в “черната кутия” на телевизионните оператори. Големите телевизии и в момента не публикуват годишните си отчети и ресорните журналисти ползват обобщена информация в груповите отчети на предприятията-майки. ОКУП и разпространението решават проблемите си с неравностойно договаряне, от което страда целия сектор.

    Интересно е, в същото време, по какъв начин КЗК ще анализира твърдяна “злоупотреба с по-силна позиция при договаряне” (новата Глава Седма “а” от ЗЗК).

    Един проблем ли е да го решиш…

  2. M. Georgiev says:

    Тръмп е интересен и противоречив образ. Интересен е ефекта, който има над на свойте поддръжници и техните реакции.
    Ще видим какво ще стане съвсем скоро.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s