Стереотипи, свързани с определен пол, в рекламата

На 18 юли 2017 г. органът за регулиране на рекламните стандарти в Обединеното кралство (ASA) публикува   доклад, който призовава за прекратяване на  стереотипите, основани на пол, в рекламата.

Обсъждат се шест  категории стереотипи, включително:

(1) роли (професии или длъжности, обикновено свързани с определен пол);

(2) характеристики (атрибути или поведение, свързани с определен пол);

(3) осмиване на хора, които не отговарят на стереотипите;

(4) сексуализиране (представяне с акцент върху сексуални характеристики);

(5) обективизиране (изобразяване на някого по начин, който се фокусира върху тялото му);

(6) изображение на тялото (изобразяване на нездравословен образ на тялото).

Ще бъдат  разработени нови стандарти за рекламодатели и търговци, за които ASA ще  следи.

Темата в сайта на ASA

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s