Публикуван е Digital News Report 2018 на Reuters Institute.
Изследването обхваща тенденциите в 37 държави, за първи път е включена България .
Изследването e проведено от YouGov с помощта на онлайн въпросник в края на януари / началото на февруари 2018 година.
Според доклада доверието на потребителите в новинарските медии остава обезпокоително ниско в повечето страни, регистрират се високи нива на медийна поляризация и влияние върху медиите, както и високи нива на загриженост по отношение на така наречените “фалшиви новини” – а в някои страни вече използват фалшивите новини като повод за ограничаване на свободата на медиите. В структурата на изследването има отделна част за дезинформацията.
Изследването за миналата година е един от източниците, на които се позовава Европейската комисия в съобщението си за борбата с дезинформацията онлайн.
Един от изводите за България – по доверие води общественото радио, следвано от обществената телевизия.
…