Първи годишен доклад на британския регулатор за БиБиСи

Публикуван  е първият годишен доклад на  британския регулатор за обществената медия БиБиСи за периода от април 2017 г. до март 2018 г. Всяка година Ofcom ще публикува доклад, който  оценява  съответствието на Би Би Си с изискванията на закона, лицензията и свързаните с нея документи. В този доклад регулаторът предоставя оценка за това как БиБиСи се представя на фона на бързо променящия се медиен пейзаж,  за изпълнението на  мисията и обществените цели на БиБиСи.  Според първия доклад Би Би Си като цяло изпълнява своята мисия, заедно с това регулаторът посочва  четири области, в които трябват още усилия. 

Този доклад показва една обществена медия от друг свят.

Тук с обществената медия сме  така: ето така – за което СЕМ наложил санкция от 3000 лева – взети откъде? – от бюджета, много ясно.

Среден пръст, за който не ни обезщетяват  – а плащаме, когато го видим.

kushi

 

*

Оценката на БиБиСи:

 Letter to the BBC 

Ofcom’s Annual Report on the BBC (PDF, 2.3 MB)

Annex 1: Compliance with regulatory requirements (PDF, 231.7 KB)

Annex 2: BBC Performance Report (PDF, 1.1 MB)

Annex 3: Methodology overview (PDF, 267.4 KB)

View an interactive report providing visualisations of key data

Title Summary
BBC Performance Report: data download (CSV, 39.7 KB) Download of the data used in the charts from the BBC Performance Report.
BBC Performance Tracker data tables (PDF, 13.6 MB) and questionnaire (PDF, 405.9 KB) The BBC performance tracker provides Ofcom with an evidence base to assess audience opinions on the BBC’s performance against its delivery of four public purposes. The data tables contain the results from fieldwork period October 2017 to April 2018.
PSB Tracker (PDF, 10.1 MB) The PSB Tracker monitors the satisfaction and attitudes towards public service broadcasting channels.
News Consumption in the UK This report provides the findings of Ofcom’s 2018 research into news consumption across television, radio, print and online. The aim is to inform an understanding of news consumption across the UK and within each UK nation.
Children’s Media Literacy The Children’s Media Literacy Tracker is a face-to-face survey run once a year between April and June. The objective of the survey is to provide detailed evidence on media use and understanding among children and young people aged 5-15, as well as in-depth information about media access and use among children aged 3-4.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s