На 20 март ЕК публикува най-актуалните месечни доклади на Google, Twitter и Facebook за постигнатия през февруари напредък по изпълнението на поетите ангажименти за борба с дезинформацията. Подписалите Кодекса за поведение във връзка с дезинформацията онлайн платформи имат ангажимент да докладват своя напредък преди изборите за Европейски парламент през май 2019 г.
- Всички платформи са потвърдили, че техните инструменти за оценка на прозрачността на рекламите с политическо съдържание ще започнат да функционират преди европейските избори през май.
- Комисията призовава онлайн платформите да работят съвместно с научни изследователи и проверители на факти. Този достъп би могъл да спомогне за получаването на пълна и безпристрастна картина на моделите и тенденциите за дезинформация и следва да бъде осъществен при пълно зачитане на Общия регламент относно защитата на данните.
- Комисията настоява разработваните от онлайн платформите инструменти да са достъпни във всичките 28 държави — членки на ЕС, а не само в някои от тях.
- Доклади относно изпълнението на Кодекса за поведение
- Европа, която закриля: до момента е постигнато съгласие по 15 от общо 22 законодателни инициативи
- Въпроси и отговори Доклади на страните, подписали Кодекса за поведение
- Съобщение за медиите: Европа, която закриля: ЕС засилва действията за борба с дезинформацията
- Информационен документ: План за действие за борба с дезинформацията
- Съобщение „Европейски подход за борба с дезинформацията, разпространявана онлайн“ Уебсайт EU vs disinfo