В памет на Стоян Балтов

Вихър Георгиев, колега и докторант в Софийския Университет, пише днес за убийството на студента по фармация Стоян Балтов следното:

Днес се проведе траурно шествие в памет на убития, в което участвах. Ето защо:

1. Човешкият живот е висша ценност. В Европейския съюз не приемаме изключения от този принцип.

2. Основната задача на всяка държава е да защитава живота и здравето на своите граждани. На собствено основание това се отнася и до Република България (виж и чл. 4, ал. 2 от Конституцията). В не по-малка степен това следва от членството на Република България в Европейския съюз (виж чл. 2, позоваване 3 и 4 ДЕС).

3. В случай, че Република България не успява в достатъчна степен да защитава живота и здравето на своите граждани, то тази държава просто няма предмет. Това е още по-вярно по отношение на младежите, които, казват, са бъдещето на България.

В качеството си на гражданин на Република България изисквам от компетентните органи (МВР, СГП, СГС) обстойно разследване на случая, обвинение и справедливо наказание за всички лица, които са участвали в побоя и убийството на Стоян.

Тъжно е, че по подобен нелеп начин си отиде Стоян Балтов. Без да го познавам съм сигурен, че никога не е допускал, че ще умре от ритници на ливадата пред дискотека.

Ще следя случая в блога до неговото приключване с влязла в сила присъда.

*

В качеството си на гражданин на Република България, преподавател и майка  изисквам от компетентните органи (МВР, СГП, СГС) обстойно разследване на случая, обвинение и справедливо наказание за всички лица, които са участвали в побоя и убийството на Стоян.

Тъжно е, че по подобен нелеп начин си отиде Стоян Балтов. Без да го познавам съм сигурна, че никога не е допускал, че ще умре от ритници на ливадата пред дискотека.

Ще следя в блога случая до неговото приключване с влязла в сила присъда.

6 thoughts on “В памет на Стоян Балтов

  1. Ох, искам и аз убийците да бъдат разкрити, заловени и осъдени, но някак си никак не вярвам нито в тези, който ще пушат колективно (ако едновременно с това пият и кафе, тъкмо мнозина от тях ще са като в по-голямата част от работното си време), нито на прокуратурата, нито на съда…

  2. Женя says:

    Няма справедлива присъда в България! Как можа цяла Гърция да се вдигне на крак и да стачкуват а убитото дете? А тук даже за стачка не може да стане дума!

  3. krasimira says:

    Аз сьщо желая да има наказание за виновните за смьртта на Стоян,защото така е редно,редно е хората в тази държава да разберат,че човешкия живот е по-важен от една бутилка ракия!Аз лично съм виждала подобни побоища по места,където отиваш “да се повеселиш’,това се случва постоянно…

  4. Мартин says:

    Истината според мен е ,че убийците на Стоян Балтов са от групата малоумници с никаква реална представа за това което се случва около тях,нямат представа и за последствията от някои действия.
    Гледали са множество филми в които ритат хора в главата и те оживяват и т.н. това го има и във филмите за деца.
    Не е проблема,че са ги гледали,защото и аз съм ги гледал,а проблема е липсата им на възприятие за добро и лошо.
    Според мен това е характерно за по-низшите животински видове.
    Сега ще си понесат последствията,поради прекалената заинтересованост на медии и политици от случая.
    Естествено всичко е заслужено.

  5. Зарка Димова says:

    Благодаря за съпричастността относно жестоката смърт на сина ми!Не вярвам, че възмездие ще има. Убийците са известни, но прокуратурата ги прикрива.

  6. nellyo says:

    Дано доразследването е в правилна посока. Ще следим процеса.

Leave a comment