Заключения на Съвета относно подкрепата за инфлуенсърите като създатели на онлайн съдържание

„Инфлуенсъри“ означава създатели на онлайн съдържание, които публикуват съдържание в
социалните медии или на платформи за споделяне на видеоклипове, като по този начин
оказват въздействие върху обществото, общественото мнение и личните възгледи на своята
аудитория, често пъти демонстрирано чрез връзката им с аудиторията, основана на
автентичността. Инфлуенсърите често имат търговски намерения и се ангажират с търговски
участници чрез различни бизнес модели за комерсиални цели. Освен това инфлуенсърите
могат да участват в офлайн дейности като патронаж, организиране на срещи и разговори с
представители на обществеността и продуктови линии. Тези офлайн дейности не попадат в
обхвата на настоящите заключения на Съвета.

Публикувани са Заключения на Съвета за инфлуенсърите.

В Заключенията се призовават държавите и Комисията да разработят политики и инструменти за насърчаване на отговорно поведение от страна на инфлуенсърите спрямо тяхната аудитория, като същевременно продължат инициативите за укрепване на медийната и цифровата грамотност на аудиторията на инфлуенсърите.

Leave a comment