Министърът на културата на Франция Франсоаз Нисен представи своя план за реформата на обществените медии – едно от предизборните обещания на президента на републиката. Нисен обясни подхода на правителството, който се основава на работата, извършена колективно за няколко месеца от представителите на шестте компании в публичния аудиовизуален сектор (Ina, France Médias Monde, Radio France, Arte, TV5 Monde и France Télévisions). Според министъра “В този период на дигитални катаклизми трябва да дадем приоритет на инвестициите в съдържанието, а не на някой от начините на разпространение”.
Според плана ще се изпълняват три основни задачи: регионализация (утрояване на броя часове на регионалните програми във France 3), новинарски предавания и образование. Открива се и платформа, посветена на разкриването и обясняването на фалшиви новини. Ще бъде пусната и гама от образователни материали, насочени към широката общественост.
Ще бъде направена значителна инвестиция в цифровите технологии, а 560 млн. евро ще се инвестират ежегодно за производството на съдържание. Ще бъдат стартирани две нови цифрови платформи: (i) “изкуство и култура” и ii) предавания за младежта с кратки иновативни формати.
През 2019 г. – след приключване на консултационния процес – ще бъдат внесени три законопроекта за реформата в управлението, регулирането в цифровата ера и реформата на приноса в обществения аудиовизуален сектор.